Pagina's

maandag 23 maart 2015

Een Janneke voor Jitse

Mijn stiefzus, pluszus Sofie is eind november mama geworden van een prachtig meisje Jitse. Toen Sofie zwanger was, gingen we op stofjesjacht. Een prachtige keuze maakte ze bij Modecoupon. Maar de kleedjes maken, kwam er maar niet van. Mijn naai-block zit er hoogstwaarschijnlijk voor iets tussen...

Maar gisteren was het Jitses doop en geboortefeestje... Tja, dan kan je echt niet met lege handen toekomen. Ik moest en zou een kleedje maken. Vraag was natuurlijk of mijn energiepeil roet in het eten zou gooien.  Maar neen. Toch niet.

Vaak lees ik op facebook-groepen dat iemand een kleedje van onder haar machine heeft laten rollen op 2 uur tijd. Ik vraag me altijd af hoe ze dat doen. Het kleedje dat ik voor Jitse maakte, is een Janneke van Sisko by Mieke. Een heel eenvoudig patroon en uitgelegd zoals de besten. Maar toch rolde het niet op 2 uur van onder mijn machine. Deze keer maakte ik een kleedje volgens de regels van de kunst: stofje voorstrijken, driegen, naaien, rijgsels lostornen, terug strijken ... En jawel, ik moet het zeggen: het ziet er heel mooi afgewerkt uit. Maar dus niet op 2 uur tijd. 12 uren had ik nodig om het kleedje 'klaar' te hebben. Maar ik heb er geen spijt van. Er stond geen schaamrood op mijn wangen toen Sofie het cadeautje opende.


En het strafste van allemaal: ons Ella wil ook zo een kleedje. Meestal is ze geen fan van mijn 'creaties', dus deze mama is heel blij.  Hopelijk hebben ze het stofje nog in voorraad bij Modecoupon. We weten waarheen te rijden binnenkort.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten