Pagina's

donderdag 24 april 2014

The June bug dress

Op pinterest passeerden al heel wat versies van de June bug dress.  En goh, ik vind dat patroontje zo mooi.  In welke uitvoering ook.  Ik wou een versie maken die niet te lang is, want ik zie ons meisje niet zo graag met lange kleedjes.  Er moet een broekje/legging onder passen. Sowieso wist ik dat ik eindelijk eens in mijn stofje van Modecoupon zou snijden.  Ai, ai, ai .... net als veel blogmama's heb ook ik schrik om in een mooi stofje te knippen.  Wat als ik het verknal?  Alle moed verzameld dus en beginnen knippen ...

Bij 'Craftiness is not optional' vond ik een goede tutorial voor het bovenstukje.  Ik liet wel de mouwtjes weg, want ah ja, er moet een t-shirtje onder kunnen :-).  Om het gevoerd bovenstukje mooi te assembleren gebruikte ik uiteraard alweer een tutorial die ik vond op pinterest. Deze keer ééntje van Kitschy Coo.

En iets helemaal anders .... Wat zijn knopen duur zeg!  In de lokale naaiwinkel in ons dorp zou ik voor de knoopjes die ik gebruikte normaal gezien 0.65€/stuk moeten betalen.  En de knoopjes die ik echt graag zie, kosten 1€!  Dat zou dus op 8€ gekomen zijn, moest ik die gekocht hebben.  Neen, neen, neen ...noem me gierig, maar ik ben wat blij dat ik de 'mijne' heb gerecycleerd.  De knopen van een versleten truitje krijgen een tweede leven op de June bug dress.  Niet alleen omwille van de 'centen' ben ik blij dat ik oude knoopjes nam. Ik hou ook wel van de idee dat oude materialen opnieuw worden gebruikt. Toen we nog in Gent woonden, gingen we geregeld naar de rommelmarkt op Sint-Jacobs. Zalig.  In de streek waar ik nu woon, zijn er helaas geen rommelmarkten.  En de kringloopwinkel hier stelt niet veel voor.  Jammer, maar niet aan te doen. Dus recycleren we uit onze eigen kleerkast.  Geweldig toch...

En dan hier mijn June bug dress-versie:

Stoffen: Modecoupon Sint-Niklaas
Knoopjes: recyclage versleten truitje



1 opmerking :