Pagina's

donderdag 8 mei 2014

Gehaakt deken of 1 grote granny square

Begin januari startte ik met haken.  Haken?  Ja, haken ... ik zocht iets eenvoudigs dat ik vanuit mijn zetel kon, dat niet teveel tijd in beslag nam, dat met andere woorden snel klaar zou zijn en waarvoor ik niet teveel materiaal nodig had.  Tja, dan lijkt haken toch wel wat?! Niet?  Tenzij je natuurlijk KVDS heet en uiteindelijk beslist om een heel groot deken te maken.  Zo ééntje waar ik onder kan kruipen tijdens de koude wintermaanden. Achteraf bekeken is het een heel groot deken geworden waar we met z'n drietjes onder kunnen. Maanden ben ik er aan bezig geweest.  Elke avond een beetje.  Goedkoop is het niet.  Nochtans gebruikte ik goedkope wol uit het Kruidvat, Zeeman en de Wibra.  De duurste wol kwam uit het naaimandje in Liedekerke. Maar ja, wat wil je ... wol voor 2 m*2m.

Vóór dit haakwerkje (ahum) kon ik niet haken.  Maar het internet maakte me weer wat wijzer.  Bij deze stop ik met boeken kopen. 3 haakboeken kocht ik en ja, het ligt aan mij, maar ik kon er niet aan uit.  Geef mij maar een video op you tube.  Dz Crochet Creations heeft heel wat tutorials over haken op you tube staan.  Ik gebruikte die waarin ze uitlegt hoe je een granny square maakt.

En zo ziet mijn deken er nu uit:


1 opmerking :

  1. Wow, een prachtig en gezellig deken ! Knap gedaan ! Als ik niet zo vlug pijn had bij het haken, zou het allicht mijn tweede verslaving worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen