Pagina's

vrijdag 20 juni 2014

Een simpel rimpelrokje en shortjes....meer moet dat soms niet zijn.

Na een gevoerd jasje (foto volgt nog) gemaakt te hebben, was ik toe aan iets eenvoudig. Shortjes, rokjes ...op z'n simpelst: Wat stof, wat boordstof en mijn overlocker. Et voila, dan krijgen we dit:

 


Een stofje van bij Stoffen van Leuven, boorstof van bij Band en Lint en een afwerking waar ik niet teveel tijd aan besteedde: een rolzoom onderaan en rimpelen met de overlock volgens de instructies van Collie Collie:

http://collie-collie.blogspot.be/2012/05/rimpelen-eitje.html

Vòòr dit rokje maakte ik de voorbije dagen 4 shortjes. Binnenkort zullen ze in de creche waarschijnlijk starten met potjestraining. En ja, accidentjes horen daar bij. Een paar extra shortjes zijn dus welkom. Ik gebruikte het patroon van 'Vlaanderen naait': http://vlaanderennaait.blogspot.be/2013/05/de-sponsen-short-het-patroon.html

De foto's zijn niet schitterend, maar dat ligt aan te weinig tijd en een slecht toestel.







Geen opmerkingen :

Een reactie posten