Pagina's

zaterdag 9 augustus 2014

De Spotfish t-shirt uit Ottobre

Een t-shirt in tricot maken ...pfff... ik loop er niet warm van. Om 1 enkele -bij velen gekende- reden: die halslijn...hoe krijg je dat goed? Ik gebruikte mijn overlock, maar dan zag ik langs de binnenkant het stiksel en dat vond ik ook niet alles. Normaal gezien neem ik bij boordstof maar 80% van de lengte die ik effectief nodig heb, maar voor de halslijn nam ik toch wel de effectieve lengte zeker. Je kan het al raden: lubberen en dus lostornen. Niet de hele halslijn, want de luie naaister in mij besloot maar een stukje los te maken. Foefelen noemen ze dat. Het resultaat was dan ook niet echt bevredigend. Wat wil je.  Dan maar bijkomend afgewerkt met een tweelingnaad en alsof dat niet genoeg is, nog eens een tricot biesje voor de binnenkant gebruikt. En ja...Trop is trop.

Maar ik heb het niet aan mij hart laten komen. Het zal zo gedragen worden. Ook al omdat het een shirtje is met het silhouette van onze meid. Het idee haalde ik van Pinterest.

De foto is niet van de beste kwaliteit, maar het is de enige 'goede' uit mijn collectie.  Onze peuter van 2 laat zich niet altijd even goed fotograferen. Spelen is veel leuker dan poseren hé. En gelijk heeft ze.



Het patroon komt uit Ottobre 3/2014, model nr. 3-Spotfish. Ik werkte de onderkant af met boordstof en zette wat rimpeltjes aan de voorkant bij de halslijn. Stoffen haalde ik bij Stoffen Pauli in Leuven. Wat een zalige kwaliteit om mee te werken. De boordstof komt van bij Mercerie Christine (markt Liedekerke).

Geen opmerkingen :

Een reactie posten